Instagram; Een How-To Guide voor jouw bedrijf

  Camilo van Haastrecht   mei 07, 2015   Blog   Reageren uitgeschakeld

Social-media-instagram

Instagram is vaak de vreemde eend in de bijt als het over social media marketing gaat. Waarschijnlijk gebruik je als bedrijf veelvuldig Facebook, Twitter en Linkedin, maar Instagram daar waag je je nog niet aan. Waarom gaat Instagram en het bedrijfsleven nog niet zo goed samen? Dit heeft in de eerste plaats te maken met het feit dat foto’s uploaden naar Instagram alleen via een smartphone mogelijk is. Maar zou deze reden je tegen moeten houden? Absoluut niet! Zorg ervoor dat jouw bedrijf nu zichtbaar wordt op Instagram.

Instagram groeit nog steeds. Het heeft op dit moment maar liefst 300 miljoen actieve gebruikers. Dat maakt het nog niet het grootste social medium, maar zeker eentje om in de gaten te houden. Instagram is nieuw en hip, en dat wil jouw bedrijf toch ook zijn?

Instagram strategie
Tijd dus om je Instagram-strategie te bepalen. Instagram zelf doet er ook alles aan om bedrijven te helpen. Ze schrijven hier het blog
Instagram for business over. Doe er vooral je voordeel mee. Als je begint met Instagram is het slim om je updates ook via Facebook te delen. Hierdoor wijs je je klant erop dat je ook actief bent op Instagram.


Instagram is het uitgelezen medium om de kernwaarden van je bedrijf te promoten. Deze kernwaarden zijn, met een beetje creativiteit, erg mooi te vatten in een foto. Gebruik Facebook en Twitter dus voor de promotie van je product of dienst en gebruik Instagram om uit te leggen waar je als bedrijf voor staat.

Instagram en interactie met volgers
Uiteraard zijn volgers net als bij elk ander social medium ook bij Instagram van belang. Deze volgers creëer je gedeeltelijk door, zoals hierboven vermeld, via andere social media je klant te laten weten dat je op Instagram te vinden bent. Zorg ervoor dat je personen/bedrijven volgt die bijvoorbeeld dezelfde kernwaarden delen. En like en reageer op deze foto’s. Een like of een compliment is enorm waardevol voor degene die de foto plaatst. Diegene zal sowieso even jouw profiel checken.

Langzaam maar zeker begint het aantal volgers te groeien. Vraag je constant af waarom deze persoon of dit bedrijf jou gaat volgen en overweeg het om terug te gaan volgen. Maak gebruik van hashtags en kijk welke hashtags jouw volgers gebruiken. Toch is Instagram redelijk laidback, je hoeft echt niet elke dag een foto te plaatsen. Instagram heeft trouwens ook een fifteen-seconds-video functie. Ideaal dus om via deze functie een klein inkijkje achter de schermen bij je bedrijf te geven.

Kijk ten slotte goed naar de grote bedrijven, laat je inspireren door hun strategie. Beter goed gejat dan slecht verzonnen geldt, ook op Instagram, nog steeds.

 

 [aio_button align=”center” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”envelope” text=”Contact” relationship=”dofollow” url=”http://socialaddicts.nl/contact/”]

Comments are closed.

  • Waarom Social Addicts?

    Wij zorgen ervoor dat er tussen uw on- en offline kanalen synergie zal ontstaan. Zodat uw klanten u overal weten te vinden en altijd op de hoogte blijven van uw laatste nieuws.

  • Social Addicts Amsterdam (NL)

     Overtoom 60, 1054HK Amsterdam, NL
     +31 (0) 20-2103082